Sustainability of the project

Sustainability of the the project

NEW PRACTICES OF TEACHING ETHICS IN KINDERGARTEN

Pomoč mlajšim

Vzgojiteljice otroke večkrat spomnijo, da je treba pomagati drug drugemu in sčasoma se otroci naučijo, da priskočijo na pomoč mlajšim, ki jim kakšno opravilo še ne gre dobro od rok. Pri Montessori učenju se večkrat uporabljajo preproge, ki jih je potrebno po uporabi lepo zviti in položiti v pripravljeno košaro. Deček na posnetku je skušal pospraviti preprogo, vendar mu ni čisto uspelo, zato mu je starejši fantek priskočil na pomoč. Starejši je imel pri tem dober občutek, da je nekomu pomagal, mlajši pa si bo njegovo pomoč zapomnil in bo, ko bo v podobni situaciji, tudi sam pomagal komu drugemu.

Starejši otrok rad pokaže mlajšemu, kako zapenjati in odpenjati gumbe. Ve, da mora postopek večkrat ponoviti, nato pa zapenjanje prepusti mlajšemu. Čeprav deklica nima tako razvite spretnosti kot deček, ji ta materiala ne vzame iz rok, pač pa potrpežljivo čaka, da deklica odpne in zapne celoten niz gumbov, na koncu pa se zadovoljno nasmehne.

Vzdrževanje reda in čistoče

Vzgojiteljica otroku pomaga obleči ogrinjalo in mu pokaže, kako lahko slika ob stojalu. Potrebnih je le nekaj potez, pa je pripravljen to in še veliko več narediti tudi otrok. Na koncu se ponosno ozre na vzgojiteljico, gre po vodo in jo previdno nalije v pripravljeno posodico, vse zbriše z mokro in suho krpo, izpere in ožme gobo, odnese vodo in lepo pospravi tudi vse pripomočke, ki jih je uporabljal.

Skrb za okolje

Večji fantek pomaga manjšemu razmišljati o tem, iz kakšnega materiala je narejen kakšen odpadek in ga pospraviti v ustrezno posodo za odpadke. Po potrebi mu priskoči na pomoč, če se zatakne pokrov na posodi z odpadki. Od tega pouka imata korist oba dečka: mlajši čuti hvaležnost zaradi pomoč, večji pa ponos, ker je uspešno pomagal manjšemu.